Mozdulj meg!

De miért is? Mikor fogan meg ilyen gondolat bennünk?

Leginkább akkor, ha elégedetlenek vagyunk a külsőnkkel, soknak véljük a súlyunkat, nem jön ránk a tavalyi ruhánk. Nagyon könnyen eljutunk addig a gondolatig a tükör előtt állva, hogy kellene valamit mozogni, kéne fogyózni (de úgy szeretünk enni, meg nasizni; tényleg le kéne mondanom róla, amikor az akkora örömet ad, és olyan fini…).

 

Ismersz olyan embert, aki úgy kezdett el tornázni, hogy egyébként harmóniában volt magával? Én igen, de nagyon ritka, és óriási elhatározás kell hozzá.

Ilyen elégedetlen állapotból, hogyan lehet előrébb lépni? Mi az, ami kimozdíthat?

Mindenképpen kell egy konkrét elhatározás FEJBEN. Eljutni odáig, hogy mit akarok?! Én mit akarok! Nem a párom, meg a kollégáim, meg a testvérem, meg a szomszéd. Ebben a döntésben nincs jelentősége, hogy ki mit gondol, mert nem nekik kell lépést tenni, hozzáfogni, izzadni, szenvedni, kitartónak lenni.

Mert ki akarna külső nyomás hatására cselekedni, Örömmel, és dalolva… Ideig-óráig megy csak a megfelelés.

Ismertem olyan hölgyet, akinek a párja mindig kisebb ruhát vett, hogy motiválja őt arra, hogy fogyjon. Kicsit furcsának találtam a szituációt, és ebben hol van az önmegvalósítás? A saját örömömre való cselekedet.

A legnehezebb lépés a döntés meghozatala. Igen, teszek magamért!

Mielőtt bármilyen mozgásformába belekezdenél, hangolódj rá mentálisan! Vedd végig, hogy milyen sportágakat próbálnál ki, miként tudod beépíteni az életedbe, mennyit tudsz rá áldozni.

Ha ezzel megvagy, tűzz ki egy célt!

Megvan, hogy miért kezded el, tehát honnan jössz, és nézd meg merre tartasz!

Milyen a jó célterv? Először is mérd le magad centiben, és kilogrammban. Tudd, hogy milyen végeredményt szeretnél, és ezt bontsd le havi szintre. Azért szerencsésebb havi 1-2 cm mínuszt megtervezni, mert azt el tudja fogadni az agyad, jobban, mintha annak ugranál neki, hogy -10 cm.

Tehát kisebb lépésenként érdemes! Utána havonta újra mérheted magad, hogy lásd az eredményt.

Természetesen belevonhatsz szakembert is, hogy heti hány alkalom kell a célodhoz, de kitesztelheted magadon is.

Ami klasszikus hiba, hogy aggódunk a kilogrammok miatt. Nem kell! Ha el kezdesz mozogni a zsír szépen átalakul izommá, és az nehezebb.

Megvan az elhatározás, a cél is. Mi kell még? A jutalom!!! Tervezd meg azt is, hogy mivel jutalmazod meg magad, ha teljesíted a saját terved. Új ruci, cukrászda, mozi, szauna, bármi… Mert megérdemled!

Jöhet a sportág kiválasztása! Szánd rá az első két heted, hogy felkeresel próbaórákat, elmész futni, jumping, edzőterem, személyi edző, TRX, Zóna, jóga, otthon edzel stb. Figyeld meg magad közben!

Meg kell találni, ami a tied, ami közben jól érzed magad! Ez a legfontosabb!!! Mert akkor mellékhatás lesz a fogyás, szépülés, erőnlét. Az alap a jó kedélyállapot lesz, és attól máris könnyebbnek érezheted magad. Változik a kisugárzásod, jönnek a pozitív visszajelzések, és ettől még jobban inspirálódhatsz.

Csak magad miatt csinálj bármit, a saját örömödért, fejlődésedért, lelki békédért, harmóniádért! Amint ezt eléred úgyis hatással leszel a környezetedre, elkezdenek érdeklődni a technikádról, és a tapasztalataidról, és ez már fincsi érzés!

Természetesen nem lesz elég a mozgás. A táplálkozáson is változtani szükséges, de ezt most nem részletezném. Röviden, tömören talán annyi, hogy no liszt, no cukor! (Ha már a felére le tudod szorítani a bevitt mennyiséget, akkor már előrébb vagy.)

Egyszer egy tanfolyamon hallottam, hogy bármilyen szokást fel lehet venni, ha 21 napon keresztül folyamatosan csináljuk. Ezzel is úgy voltam, hogy hiszem, ha tapasztalom. Rászántam egy hónapot, hogy megmozduljak. Több olyan alkalmat fel tudnék sorolni, amikor le tudtam volna magamat beszélni. Mert ma hideg van, sokat dolgoztam, meg hétvégén nehogy már meg kelljen mozdulni, inkább megnéznék egy filmet, meg holnap is nap van…

Miért nincs olyan bogyó, amit, ha beveszünk reggelre fittebbek vagyunk, és leolvadna rólunk a zsír? Milliomos lehetne az az ember, aki felfedezne ilyesmit. Nem kéne ez a sok izzadás, izomláz, kitartás stb. Ez valóban igaz, viszont a mozgás mellékhatása nem csak centikben mérhető, hanem pozitív hatással van az elménre, a mindennapok hozzáállására, a rugalmasságunkra, kitarásunkra, jókedvünkre. Nos, ilyen bogyesz nincs, és nem is kell.

Szóval a hezitálás után „párbeszédet” folytattam magammal jöttek is az érvek, és csináltam „vért izzadva”, mert magamat nem csaphatom be.

Jól tettem, mert a mozgás rabjává váltam, és bebizonyítottam, hogy működik ez a szokás felvétel teória. Letettem a voksom az otthoni erősítés, és Jumping Fitness mellett, ahol kiélhetem gyermeki mivoltomat, ugri-bugrizhatok, nem bántja a derekamat, jól leizzadok, elégetek sok-sok kalóriát, és még az állóképességem is fejlődik.

Aki nem hiszi, járjon utána!

 

Dézsi Aranka mediátor, lélektréner 06-70-332-6136

www.aranylelek74.blog.hu

https://www.facebook.com/aranylelek/

Amennyiben tetszett a cikk, köszönöm, ha megosztod ismerőseiddel!