Futni vagy nem futni?

Futni vagy nem futni? Ez itt a kérdés..

Ki az, aki szeret futni? Én neeemm! Elolvastam az élettani hatását, és azt viszont szeretném:

Nő az ellenálló képesség, javul a testkép, szálkásít, súlyelhagyással járhat,  kiadható a feszültség, boldogabbak lehetünk, jobb lesz a vérkeringés, izmosabbá, egészségesebbekké, kitartóbbakká válhatunk. Ki ne akarná magának tudni ezeket az előnyöket?!

Mégis valami eddig vissza tartott attól, hogy rendszeresen fussak. Nézzük a valóságot, és a félelmeket. Először a szabadtéri futást vettem górcső alá, úgy, hogy felálltam a székből, átöltöztem, és kisétáltam a ligetig át a városon.

Következők jutottak eszembe futás közben: Mi van, ha elered az eső? Ha elfogy a vizem? ( Azért egy kis hasi tasiba raktam egy ezrest, hogy bármi lehet, és persze a telefont is.) Remélem nem ugrál rám kullancs, bízom benne, hogy nem támad meg egy kutya sem, ezért sűrűn tekintgettem magam mögé. Valaki ült a padon, remélem nem pedofil, vagy erőszakos, és nem fog belém kötni, mert ha igen maximum elfutok:)

Öt kisebb kör, azaz 30 perc után már unalmassá vált, meg fárasztóvá is, tehát a levezető sétával együtt hazáig 50 percet szántam eme sport megszeretésére. Arra vagyok most kíváncsi, hogy hányszor kell futnom egy héten, mennyi idő elteltével jutok el odáig, hogy megszeretem a futást, és rácuppanok?! Most ez a cél. Hetente majd összegzek, hogy hol tartok. 

Viszont volt jó része is: költséghatékony, kint voltam a természetben, jó volt a levegő, kitisztult a fejem, nem gondoltam a problémákra, és akár még össze is futhatok a nagy ő -vel :). Illetve, amikor hazaértem, láttam a ruhámon, hogy kellemesen megizzadtam, tehát valamit csak tettem magamért, és lelkiismeret furdalás nélkül ettem meg a halpástétomos kiflimet vacsorára:)

Összegezve: első lépést megtettem, büszke vagyok magamra, ma még nem szerettem meg a futást, legközelebb edzőterembe megyek, letesztelem azt is:) El akarom hinni, hogy ez is olyan, mint a gőzmozdony, hogy elindulni nehéz, utána meg már halad magától. Úgy legyen:)

 

Dézsi Aranka mediátor, lélektréner 06-70-332-6136

www.aranylelek74.blog.hu

https://www.facebook.com/aranylelek/

 

Amennyiben tetszett a cikk, köszönöm, ha megosztod ismerőseiddel!