Optimális elfogadás

Több ezoterikus fórumon lehet olvasni,hallani, hogy fogadjuk el a helyzetünket, békéljünk meg az életünkkel, legyünk elfogadóak saját magunkkal, embertársainkkal szemben. Az elméleti részével alapvetően egyetértek, mert, ha folyamatos elégedetlenségben, panaszkodásban, meg nemértésben élnénk, az hosszú távon megkeserítené az életünket.

Arról a helyzetről tennék említést, amikor már annyira elfogadóvá válunk, hogy az átcsap passzivitásba. Én is beleestem ebbe a hibába. Nagyon büszke voltam magamra, hogy elfogadtam a nem túl fényes sorsomat, elhittem, és már meg is szoktam, hogy a szorosan beosztandó anyagiak csak a fejlődésemet szolgálják, és megtanítanak értékelni a keveset is.

Viszont volt olyan hatása is, hogy megváltoztatta az értékrendemet, tudom már, hogy mi és kik fontosak az életemben. Az elfogadásból szép lassan át transzformálódtam megadásba, ami azzal járt, hogy elkezdtem vegetálni az életem több területén. Jöttek az önigazoló, önsajnáló gondolatok: "Nekem csak ez jutott, de majd lesz jobb. Biztos meg van az oka, hogy csak méltatlan kapcsolatok jutnak nekem. Egyszer minden megváltozik, addig is mentálisan programozom a bőséget. Stb..."

Feltettem a kezem, és a sodródást választottam, mert azt hittem az egyenlő az elfogadással, és hittem mennyire spirituális vagyok, egyedül is boldog vagyok, meg hát a boldogsághoz nem kell pénz. Közben minden olyan energiát, ami az életben maradáshoz szükséges, elnyomtam magamban. A törekvést, a cselekvést, a megmutatom magamnak, és a környezetemnek csakazértis energiáját, azokat az elemeket, amiben van némi tűz, és mozgató erő.

Természetesen nem arra szeretnélek ösztönözni, hogy csinálj mindent dühből, bizonyítási vágyból, hanem arra, hogy ne ess a ló másik oldalára. Nehéz megtalálni az arany középutat, de szükségszerű. Érdemes egy kis önvizsgálatot tartani, amint be tudod magad azonosítani,hogy hol tartasz az elfogadás skáláján, akkor van lehetőséged változtatni az életeden.

Mert, ha eddig csak elégedetlenkedtél, és mindig csak a hibát láttad meg magadban, vagy másban, akkor itt az ideje megbékélned a jelenlegi helyzeteddel, és ha nem tetszik, akkor kis lépésekben változtatni rajta. Abban a pillanatban, amikor felismered, hogy egy helyzet, egy konfliktus mit tanít számodra, megtanulsz megbékélni magaddal.

Viszont, ha azt veszed észre magadon az önvizsgálat során, hogy túlságosan is megadó, nemcselekvő lettél, akkor itt az ideje, hogy tüzesebb legyél.Hogyan? Tűzz ki apróbb, nagyobb célokat, cselekvési tervet,és indulj el! Találj olyan motívumokat az életedben, amit nagyon szeretnél, de már lemondtál róla. mi van, ha újra teszel érte, ha kimozdítod magad a langyos mindennapokból?! Mi van, ha nem fogadod el behunyt szemmel, amit most olvastál, hanem a gyakorlatba ülteted, és kipróbálod? :)

Dézsi Aranka mediátor, lélektréner 06-70-332-6136

www.aranylelek74.blog.hu

https://www.facebook.com/aranylelek/

 

Amennyiben tetszett a cikk, köszönöm, ha megosztod ismerőseiddel!