Szeretem magam?!

Mit jelent ez a valóságban? Önimádat? Egós játék? Csak én létezem, nem fontos más?

Sok helyen azt hallhatod, hogy amíg nem szereted magad, addig hogy várnád el a másiktól, hogy szeressen téged?!

Ez valóban igaz, de melyek azok a mérföldkövek, amikor tudod magamról, hogy igen jóban vagy a kicsi éneddel.

Összeszedtem neked, íme a csekklista:

- bele tudok nézni egy egész alakos tükörbe

- miután belenéztem, azt tudom mondani: ez az én testem, elfogadom, ami tetszik, és csiszolok azon, ami nem (az nem működik, hogy rinyálok, hogy nagy a fenekem, de nem teszek semmit érte)

- csillog a szemem, van személyes varázsom, és ezt bemerem vallani magamnak

- mielőtt döntenék valamiben, felteszem a kérdést: Ez jó nekem? Örömet okoz? Ha nem, akkor passzolom a témát!!!

- tudok NEM-et mondani (nyilván, tudom mikor lehet)

- nem akarok senki elvárásának megfelelni

- kiállok magamért

- van saját értékrendem

- nem jópofizok azért, hogy elfogadjanak

- minden helyzetben magamat adom, mert az biztonságot ad

- törekszem arra, hogy olyan dolgokat csináljak szabadidőmben, ami örömmel tölt el

- nem akarok viselkedni

- ha megkérdezik, hogy vagyok, nem szégyellem azt mondani, hogy épp nem jól-vagy nagyon jól

- ha megbántanak kimondom a sérelmemet

- meg tudok bocsátani magamnak, nem ostorozom magam a múlt miatt

- nem hagyom, hogy kapcarongyként kezeljenek

- ha boldoggá tesznek hálás vagyok

- úgy gondolok az életemre, hogy az egyszeri, és megismételhetetlen csoda

- nem hagyom, hogy rabolják az időmet

- jó érzéssel tölt el, ha magammal tölthetek el időt

- minden nap odafigyelek, hogy élvezzem a pillanatot

- a nehéz helyzetekben is tudatosítom magamban, hogy milyen jó, hogy élek

- tisztában vagyok az előnyös, és a fejlesztésre szoruló tulajdonságaimmal

Ha nagyrészt ki tudod pipálni, hogy igen, ezt így csinálod, akkor jó irányba tartasz.

Ha nem, akkor lehetőséged van választani a változást!

Mert Te vagy a legfontosabb!

Ha te jól vagy, akkor a környezeted is ezt a mintát látja. Ha jó a kisugárzásod, és magabiztos vagy, tehát biztos vagy magadban (és ez nem hibátlanságot jelent), akkor az ragadós.

Így tudod a körülötted élő embereket megváltoztatni, pozitív irányba fordítani.

Ha egyedül nem megy, kérj segítséget!

 

Dézsi Aranka mediátor, lélektréner 06-70-332-6136

www.aranylelek74.blog.hu

https://www.facebook.com/aranylelek/

Amennyiben tetszett a cikk, köszönöm, ha megosztod ismerőseiddel!